4 důvody, proč spolupracovat s nano-influencery
Určitě jste si všimli, že vaše konkurence utrácí nemalé peníze za spolupráci s celebritami různých úrovní věhlasu a je možné, že takovou spolupráci si s vaším rozpočtem nemůžete, nebo nechcete dovolit. To může být pozitivum, vzhledem k tomu, že oslovení milionového publika už dávno neznamená zaručený přínos nových zákazníků. Naopak dnes velmi dobře fungují spolupráce s takzvanými nano-influencery, s úzce vyprofilovaným publikem, které můžete díky vaší kooperaci oslovit.
Proto, abychom se mohli pořádně zamyslet proč právě s touto skupinou influencerů spolupracovat, je potřeba si napřed říct, kdo nano-influenceři vůbec jsou. Nano-influenceři jsou jednotlivci, uživatelé sociálních sítí, jejichž počty sledujících jsou zhruba mezi 500 a 9 000. Publikum nano-influencerů je relativně malé, úzce specializované a velmi aktivní. Užší vztah a přímá komunikace s publikem tak vzbuzuje vysokou důvěryhodnost obsahu a názoru. Často jsou to takoví lidé, kteří mají relativně úzký záběr zájmů, typicky třeba domácí mazlíček, fitness, péče o dítě, nebo například jídlo. Mají tak přístup k dobře zacílenému publiku, které s nimi souzní a velmi často je vnímá jako přátele, a ne jako cizí lidi.
1. Mají užší vztah se svým publikem
Není tajemstvím, že právě nano-influenceři velmi dobře znají své publikum se kterým komunikují a svůj obsah přizpůsobují často tomu, co má u nich největší ohlas. Je proto velmi pravděpodobné, že váš produkt bude publikum správně vybraného influencera zajímat. Samozřejmě jde o nalezení určité rovnováhy mezi placenou podporou a organickým užíváním zboží a služeb.
Díky relativně nízkému počtu sledujících má nano–influencer možnost přímo a aktivně komunikovat se svým publikem. To často navozuje uživatelům dojem, že se nejedná o cizího člověka, ale o přítele, který velmi lehce ovlivňuje jejich názor. Je tedy velmi pravděpodobné, že pokud nano–infuencer doporučí váš produkt nebo službu bude doporučení vnímáno jako důvěryhodné a dost možná se jeho sledující stanou vašimi novými zákazníky. Nebo minimálně velká většina zváží vaše podnikání a nabídku a získá tak alespoň povědomí o vašem působení na trhu. Můžete jeho cílové publikum využít i k tomu, abyste pochopili, komu nabízet svůj obsah, potažmo služby a zboží. Taková autentická komunikace zároveň osloví mnohem větší publikum, než je suma sledujících, a vaší značce představí více podobně smýšlejících lidí a potenciálních klientů.
2. Jsou cenově dostupnější
Na základě menšího publika a menší vytíženosti může být cenová nabídka vaší spolupráce nižší než v případě mega-influencerů. Často se zde dá aplikovat i přístup barterového obchodu, zejména proto, že nano-influenceři by měli být reálnými konzumenty vaší služby. I tak je ale potřeba mít na pamětí fakt, že influencer poskytuje službu. A u každé služby a obchodního vztahu je vhodná reálná finanční kompenzace.
3. Relevantní influencer pro váš produkt
Proto, že nano-influneceři často obsáhnou jedno, nebo dvě navzájem blízká témata, je dobré správného influencera pečlivě vybrat. Je sice možné, že váš oblíbený profil na TikToku je veselý pejsek, se kterým byste chtěli spolupracovat, ale pokud prodáváte motorový olej a klínové řemeny, asi to nebude ta správná volba. Naštěstí ve většině oborů existují lidé, kteří jsou na sítích dostatečně aktivní, takže i pro váš business se určitě najde ten někdo relevantní. A pokud ne, tak se přímo nabízí spustit vlastní obsahový kanál, který uživatelům nabídne právě vaše téma. To je ale spíše na separátní článek.
4. Je s nimi snazší spolupráce
Řada „velkých jmen“ mezi influencery již dávno pochopila, že je po nich u značek velká poptávka. Tím došlo nejen k nárůstů cen, ale i k určité změně přístupu některých hvězd z mega-influencerského rybníčku. Kvůli tomu je pak často spolupráce složitější, než by běžný marketingový manažer potřeboval. U nano-influencerů je naopak pravděpodobné, že budou vstřícnější a ochotnější vyhovět vašim požadavků i s ohledem na nižší poptávku po jejich službách.
U většiny výkonnostních kampaní je potřeba neustálý budget na propagaci bez ohledu na to, jak je pojatá kreativní stránka. Pokud ale zvolíte takovou kampaň, kde vytvoříte i obsah, který přežije ohraničení kampaně, bude přinášet pověstné ovoce i organicky. Takovou kampaní může být i právě již zmiňovaná spolupráce s influencery. Ti obsah s propagací vašeho produktu budou sdílet na svém profilu a zásah publika se bude navyšovat i dlouhé dny a týdny po zaplacení faktury. Důležité je také říct, že při kooperaci s nano-influencery se vám, na rozdíl od těch s některými megastars, málo kdy stane to, že po ukončení spolupráce obsah s vaším produktem smažou.
A proto si troufáme tvrdit, že by zde mohlo fungovat přísloví: „Méně je někdy více!“