Facebook Messenger bot

zpět na blog

Pojďte si popovídat s robotem. Facebook Messenger bot je novou funkcí Messengeru. Jeho prostřednictvím si můžete rapidně zlepšit komunikaci se zákazníkem či cílovou skupinou. Předem nastavený strom komunikace řídí chat za vás a odpovídá ihned.

Chatboti nejsou žádnou novinkou. Jedná se o automatickou konverzaci na základě předem daných informací a algoritmů. Messenger od Facebooku má nově tuto funkci přímo integrovanou ve své aplikaci. Vzniká tím velký potenciál pro komerční účely.

Chatbot nebo také chatterbot je počítačový program, jenž simuluje psanou konverzaci s člověkem. Historie chatbotů sahá do poměrně daleké historie. První uměle mluvící bytost se nazývala Eliza. Sloužila jako takový psycholog. V roce 1966 Joseph Weizenbaum vytvořil umělou rogersovkou terapeutku Elizu (při rogersovské terapii terapeut pouze poslouchá, případně se ptá na podrobnosti).

Od té doby vývoj chatbotů ušel dlouhou cestu a nyní se začíná tento program čím dál více implementovat do sfér marketingu. V současné době existují tisíce druhů chatbotů a ani Facebook nezahálel. V aplikaci Messenger lze nyní používat chatbota pro komerční účely. Když vezmete v potaz, že aplikaci Messenger používá 1,2 miliardy uživatelů měsíčně, nabízí se obrovský prostor pro oslovení potenciálních zákazníků.

Reakce firem a marketingových agentur na sebe nenechala dlouho čekat. Každý měsíc přibývá na Messengeru 100 000 chatbotů. Chatbot dokáže komunikovat naprosto samostatně dle předem naprogramovaného stromu komunikace.

Messenger bot vám pomůže zlepšit tyto aspekty marketingu:

  1. Zvýšit povědomí – dostaňte svůj byznys, produkt nebo službu k lidem
  2. Zajistit si zákazníky – vytvořte si s lidmi více pojítek k budoucímu nákupu

Chatboti jsou běžně používaní jako nástroj k zodpovězení jednoduchých otázek. Poskytnou základní informace o produktu, sdělí vám předpověď počasí nebo základní údaje o firmě, se kterou komunikujete. Nejdůležitější věcí na chatbotovi ovšem je, že se dokáže průběžně učit. Dokáže se naučit různé typy konverzací na základě předchozích situací. Čím více takových situací zažije, tím lépe dokáže odpovědět na budoucí.

Filip Rys

Všechna práva vyhrazena © 2023 WeLove Media s.r.o.