Filipovo 3. okénko s Davisem
Dnes se naposledy s Davisem podíváme na kampaně, které dle jeho slov udělaly „step outside of the box“. Jedná se o marketing ve třech různých podobách. A zda se jejich odvážná cesta z tradičních reklamních škatulek vydařila? My si myslíme, že určitě ano.
Na začátek zabrousím ke známému výrobci herních konzolí. Microsoft XBOX při uvedení nové verze úspěšné hry Tomb Raider zcela změnil vnímání billboardu.
XBOX dal tomuto zastaralému reklamnímu prostředku zcela nový a zajímavý ráz. A to prostřednictvím spojení digitálního aspektu a živé akce. Společnost umožnila lidem online řídit trajektorii obsahu. Simulované počasí bylo už jen třešničkou na dortu. Soutěž zasáhlo 32 000 komentářů a 3 500 000 zhlédnutí.
Ikee se na marketingovém poli v poslední době daří. Její nedávný televizní spot nazvaný „Dobrý posluchač“ patří opět mezi povedené. Jeho krása tkví v tom, že ukazuje obtížnější část rodinného života, která se běžně v reklamách neobjevuje.
Švédská společnost se tedy vydala neobvyklou cestou. Oprostila se od šťastných rodinných chvilek plných úsměvů a své produkty spojila s upřímným a soucitným projevem. Skutečnost, že se jedná o stoličku za 69 Kč, ještě více přidává nůši roztomilosti.
A nakonec zůstáváme opět ve Švédsku. Zdejší turistické sdružení představilo tzv. Švédské telefonní číslo. Pokud se na něj zavolalo, ozval se náhodně vygenerovaný občan této severské země. Cílem bylo představit krásy Švédska, což ještě podpořilo vytvořené video.
Kampaň běžela 79 dní a za tu dobu se uskutečnilo téměř 200 000 volání náhodným Švédům, přičemž průměrná délka hovoru byla 2 minuty a 41 sekund. To nejdelší přitom trvalo téměř 5 hodin. A co k tomu dodává Davis: „This method of drumming up interest in Sweden tourism is very cool and after watching the video, i want to go as soon as i can“. Tak třeba se příští rok dočká některá ze stockholmských agentur tohoto sympatického Američana.