Jak jsme z pozice vydavatele ušetřili desítky hodin práce díky AI

zpět na blog
Jak jsme z pozice vydavatele ušetřili desítky hodin práce díky AI

Nejen ve světě online marketingu je v současné době diskutována AI (umělá inteligence) více než kdy dříve. I my jsme se proto rozhodli využít ji ve svůj prospěch. Vzhledem k tomu, že na denní bázi vkládáme reklamní kódy na námi zastupované weby, zhodnotili jsme právě tuto oblast jako skvělou příležitost k tomu, abychom mohli vyzkoušet, co AI umí.

Jako alternativu v původně používaného DTM jsme zvolili osvědčený GTM (Google Tag Manager). Založili jsme tedy GTM pro vydavatele a pustili jsme se do zadávání úkolů pro AI, která nám měla pomoci s nastavením pravidel a převodem skriptů tak, aby vyhovovaly našim specifickým požadavkům.

Je Google Tag Manager vhodný i pro vydavatelský byznys?

Nejprve bylo nutné vyřešit nastavení samotné logiky jednotlivých účtů.
Z pozice inzerenta obvykle v rámci jednoho GTM využíváme maximálně 50 značek - standardně GA, FB pixel, Sklik nebo Google Ads remarketing a některé další. Vzhledem k tomu, že z pozice vydavatele zastupujeme více než 150 webů s tím, že pro každý web využíváme cca 14 různých reklamních kódů, potřebovali jsme v GTM nastavit cca 2 100 značek. U tak velkého čísla už rozhodně AI stála za zvážení.

V první fázi nám vyvstaly následující otázky:

  • Jaký je v GTM limit počtu účtů, značek nebo pravidel? Nikdy předtím jsme v rámci GTM takový počet značek neřešili. 
  • Některé kódy musí být pouze v části webu v <head></head> nebo <body></body>. Jak nastavit tato pravidla? 
  • Jak zajistit zobrazení některých kódů pouze na mobilu, nebo naopak pouze na desktopu. 

GTM je správce značek určený primárně inzerentům. Pro vydavatele, kteří jsou nuceni řešit výše zmíněné otázky, tedy přizpůsobený není.

Místo zdlouhavého hledání a testování pravidel jsme vsadili na jistotu a rozhodli jsme se, že vytvoříme vlastní script, který naše kódy přizpůsobí a zaručí jejich vložení tam, kam budeme potřebovat. Do GTM je totiž možné vkládat kódy jako vlastní HTML.

V první fázi jsme zkoušeli nastavit pravidla, díky kterým docílíme požadovaných umístění. Pravidla ale nefungovala dle našich představ a po několika testech jsme se tedy rozhodli využít umělou inteligenci, která nám měla pomoci s přípravou skriptů.

Jak nám AI ušetřila desítky hodin práce

Umělou inteligenci jsme tedy požádali o vytvoření javascript kódu, který bude splňovat naše požadavky, jako je například umístění v <body></body>.

 

Umělá inteligenci ukázka úpravy kódu pro Google Tag Manager

 

Výsledný javascript kód jsme získali do 10 sekund. Tento kód jsme tedy mohli rovnou vložit do GTM a otestovat, zda vše funguje tak, jak potřebujeme. Testování dopadlo skvěle a reklamy se zobrazovaly tak, jak mají. Následně jsme tedy mohli vytvořit zbývající kódy. I když bylo vždy nutné zkontrolovat, zda AI opravdu splnila naše zadání (občas se kód lišil, i když zadání bylo stále stejné), vytvoření potřebných kódů proběhlo opravdu rychle a my jsme ušetřili desítky hodin práce.

 

Martin Štěrba

Všechna práva vyhrazena © 2023 WeLove Media s.r.o.