Jak na online politické kampaně?

zpět na blog

Zejména Google i Meta dbají na transparentnost a férovost při prezentování „citlivějších témat“.
Mezi ty mimo jiné patří i volební kampaně. Zanedlouho nás čekají krajské a komunální volby. Přinášíme proto několik tipů, jak politické kampaně rychle a úspěšně nastavit.

Politická reklama v Google Ads (obsahová síť)

Google veškerou politickou reklamu shromažďuje v databázi:
https://adstransparency.google.com/political.

V případě, že spravujete více politických reklam, pro každého klienta je nutné založit vlastní účet, který je poté třeba ověřit. 
V opačném případě by Google nerozlišil komu „politická reklama“ patří a všechny reklamy v databázi zobrazoval u jednoho klienta.

Proces ověření účtu pro potřeby volební inzerce v Google Ads

Pro ověření klienta, stačí vyplnit formulář na následující stránce:
https://support.google.com/adspolicy/troubleshooter/9973345

 

Ověření google ads politická reklama

 

V následujícím kroku budete požádáni o vyplnění potřebných informací pro ověření, zda můžete provozovat politickou reklamu. Veškeré požadavky jsou sepsány na jedné stránce a lze si je tak připravit dopředu.

 

Ověření google ads politická reklama

 

Po odeslání formuláře je třeba počítat s tím, že schválení trvá až 5 pracovních dnů, z naší zkušenosti ale bývá ověření dokončené již druhý den. 

Nasazení politických reklam v Google Ads

Pro nasazení reklamy není třeba volit speciální kategorie, jak je tomu například v systému Meta. Google si o tom, zda se jedná o politickou reklamu, rozhodne sám.

Politická reklama v Meta Platforms (Facebook, Instagram)

V systémech Meta je situace o něco komplikovanější.
Před spuštěním reklam je nutné ověřit samotného administrátora, který reklamu zadává a také vytvořit „Prohlášení o identitě financujícího“
 

Ověření „administrátora“ reklamy

Ověřením administrátora reklamy je myšleno ověření uživatelského účtu skutečného člověka pro provozování reklam ve speciálních kategoriích.

Důrazně doporučujeme NEVYUŽÍVAT k vytváření reklam, správě Business manageru apod. falešně/sdílené uživatelské profily. Společnost Meta má velmi striktní automatické algoritmy a mohlo by se stát, že o svůj Business manager zcela přijdete.

Nejdříve ve svém uživatelském účtu zapněte, pokud ještě nemáte, „Dvoufázové ověření“, je to jeden z požadavků, bez kterých by nebylo možné pokračovat dále. Více informací na odkazu https://www.facebook.com/security/2fac/settings/

Pro ověření Vašeho uživatelského profilu pro speciální kategorie reklam přejděte na https://www.facebook.com/id/hub

Po úspěšném ověření se Vám zobrazí následující obrazovka:

 

Ověření Facebook politická reklama

 

Proces ověření je snadný. Stačí nahrát některý z platných dokladů.

Vytvoření „Prohlášení o identitě financujícího“

Přejděte do nastavení své Facebookové stránky, pod jejíž hlavičkou budete chtít provozovat reklamy a poté do sekce „Reklamy týkající se určité problematiky, voleb nebo politiky“

https://www.facebook.com/VASESTRANKA/settings/?tab=authorizations

 

Ověření politické reklamy FacebookOvěření politické reklamy Facebook

 

Poté se pusťte do vytvoření prohlášení:

Ověření politické reklamy Facebook

 

V rámci procesu budete vyzváni k zadání údajů jako je web, email a telefonní číslo.

  • Na emailovou adresu a telefonní číslo budou zaslány kódy k ověření.
  • Emailová adresa MUSÍ být na stejné doméně jako samotný web.

V sekci „Spravujte svoje prohlášení o identitě financujícího“ je nutné ještě zvolit Business manager, ve kterém se má prohlášení zobrazovat.

Politická reklama v systému Sklik

V rámci Skliku nesmí být politická inzerce v rozporu s dobrými mravy, zásadami poctivé a svobodné politické soutěže, nesmí porušovat práva třetích osob a poškozovat jejich dobrou pověst. Nesmí zmiňovat ani zobrazovat konkurenční politické strany a její představitele.

Reklama musí dále obsahovat viditelné a čitelné označení: „zadavatel: NÁZEV; zpracovatel: NÁZEV“a 3 dny před samotnými volbami a až do ukončení hlasování nesmějí být žádným způsobem zveřejňovány výsledky předvolebních či volebních průzkumů.

Politická reklama je dále vyloučena z těchto formátů: 

  • komerční článek, PR článek
  • Advertorial
  • direct mail
  • produkty HP Exclusiv
  • Seznam Native

Politická reklama v rámci systému Adform

Pro spuštění politické reklamy v systému Adform není třeba žádné speciální ověření ani zařazení do speciálních kategorií. Většinou je tedy politická kampaň spuštěna bez problémů, nicméně jednotlivé weby si vyhrazují právo, zobrazování reklamy na svých stránkách zamítnout. Z naší zkušenosti ale k zamítnutí nedochází často. 

Martina Rosenkrancová

Konzultant

Všechna práva vyhrazena © Programmatic Media s.r.o.