Jak zvýšit výkon reklam pomocí UTM parametrů?
UTM parametry jsou velmi užitečným nástrojem pro sledování úspěšnosti placené reklamy. Jak nám ale mohou pomoci zlepšit výkon kampaní? Jaké informace obsahují a jak je využít v remarketingu?
UTM parametry si můžeme představit jako textové řetězce, které jsou připojovány k URL adrese. V Google Analytics pak díky těmto parametrům můžeme odhalit, ze kterých reklam uživatelé na web přišli.
Pomocí UTM parametrů je možné sledovat následující vlastnosti:
· utm_source – zdroj, ze kterého uživatelé přicházejí na web (např. vyhledávač, název newsletteru atd.).
· utm_medium – druh marketingového kanálu (např. cpc)
· utm_campaign – název kampaně
· utm_content - název reklamy, reklamní sestavy atd.
· utm_term - klíčové slovo (takto označujeme jakoukoliv další podúroveň kampaně)
K ČEMU JSOU UTM PARAMETRY DOBRÉ?
UTM parametry jsou zpravidla využívány v jakýchkoliv placených kampaních (RTB, reklama na Facebooku, e-mailing atd.) pro lepší sledování jejich výkonu. Právě díky UTM parametrům snadno zjistíte, které kampaně vám fungují nejlépe (z jakého zdroje dochází nejčastěji ke konverzi, jaká je míra okamžitého opuštění u návštěv z jednotlivých kampaní atd.).
KDE NAJDETE INFORMACE O ZDROJÍCH NÁVŠTĚVNOSTI, KTERÉ JSTE OZNAČILI V UTM PARAMETRECH?
Na základě informací z UTM parametrů je možné zobrazit si jednotlivé zdroje návštěvnosti přímo v Google Analytics, a to v kartě Akvizice-kampaně-všechny kampaně. V tomto pohledu uvidíte počet návštěv z jednotlivých kampaní, míru okamžitého opuštění, kolik stránek jednotlivé návštěvy v průměru navštívily, průměrnou dobu trvání návštěv a v případě nastavení cílů také počet návštěv, které stanovené cíle splnily (např. dokončili objednávku).
VYHODNOCUJTE DATA A ZVYŠTE EFEKTIVITU VAŠICH KAMPANÍ
Díky UTM parametrům získáte více informací o jednotlivých návštěvách z konkrétních kampaní, které pak můžete využít jak při tvorbě dalších akvizičních kampaní, tak při remarketingu. Můžete tak například cílit na uživatele, kteří klikli na reklamu, ale nedokončili nákup.