Microdata na Facebooku

zpět na blog

Facebook začal nově načítat z webu "Microdata". Nebo minimálně začal informovat o tom, že to dělá. Pro Facebookové marketéry novinka, pro webové vývojáře známá věc již z Googlu, který je používá pro své vyhledávání již několik let. Pojďme se na ně podívat blíže.  

Dá se tedy předpokládat, že Facebook se bude snažit udělat to samé - více porozumět obsahu stránek, na které vodí uživatele nebo které nabízí v reklamě, aniž by mu to majitel stránky musel explicitně říci třeba pomocí Facebook pixelu.

Může se tedy stát, že časem nebudete muset používat Události v Pixelu, ale Facebook si je prostě přečte sám, když váš web bude správně napsaný a bude používat Microdata.

Co to tedy je a k čemu to je dobré?

Microdata jsou strojově čitelná data. Takovým datům pak rozumí roboti (jako třeba Google) a umějí je využít a zpracovat. Pokud tedy svoji webovou stránku nenapíšete jen v klasickém HTML, ale obohatíte ji právě o Microdata, bude jí rozumět jak člověk, který umí číst text, tak také robot, který stránku navštíví.

Aby roboti informacím na webu rozuměli, je nutné je zapisovat ve speciálním formátu. Tento formát je definován na webu Schema.org a kdokoliv jej může použít na svém webu. Detailnější informace a příklad můžete najít třeba na wikipedii.

Hezkým příkladem jsou výsledky vyhledávání Google, ten totiž obohacuje výsledky právě o informace, které si umí z webu přečíst. Asi nejčastěji se používají uživatelská hodnocení, diskusní příspěvky atd.

Viz příklad výsledku vyhledávání Google:

Výsledek vyhledávání google

Zatím jsou Microdata spíše hudbou budoucnosti. Facebook je začal sbírat, a neexistuje zatím žádné administrační rozhraní, kde byste s nimi mohli pracovat. 

Jaká data si z Vašeho webu Facebook sbírá, můžete zjistit pomocí Pixel Helperu. Více informací o tom najdete v našem předchozím článku.

David Bauckmann

director of planning team

Všechna práva vyhrazena © 2023 WeLove Media s.r.o.