Pinterest jako další marketingový kanál. Buďte o krok dále.

zpět na blog
Pinterest jako marketingový kanál

Přemýšlíte nad rozšířením vašeho marketingového mixu? Tak zbystřete! Pinterest může být dalším vhodným kanálem pro rozšíření vašich aktivit na sociálních sítích mimo již klasické a zajeté sítě jako jsou Facebook či Instagram. 

Pinterest každoročně roste. Je zde aktuálně potenciál oslovit v České republice více než 1,4 miliónů aktivních uživatelů. Více než 80 % uživatelů jsou ženy, nejvíce ve věku 18-44 let. Což ale neznamená, že by nebylo možné oslovit i muže. Díky reklamním kampaním a pokročilému cílení, na které jsme zvyklí u jiných systémů, to není problém.

Pokud již máte více zkušeností s nastavováním kampaní v rámci Business Manageru (Facebook a Instagram), tak vás téměř nic nezaskočí a pouze se přizpůsobíte další platformě. V opačném případě se vám bude hodit perfektně zpracovaná nápověda: https://help.pinterest.com/cs, kde najdete spoustu informací včetně specifikací bannerů atd. 

Co konkrétně můžete od Pinterestu očekávat?

Ještě předtím, než se pustíte do nastavování kampaní, promyslete si jejich cíl a strategii. Můžete vybírat hned z několika možností cílů kampaní, a to:

  • Budování povědomí
  • Podpora zvažování (návštěvnost webu)
  • Získávaní konverzí, popřípadě můžete pracovat také s dynamickými reklamami. 

Jakmile budete mít jasno, implementujte si na vaše webové stránky primárně i tzv. Pinterest tag - funguje na stejném principu jako Facebook pixel. Můžete tak sledovat návštěvníky vašeho webu, ale také akce, které na webu provádějí. Budete tak moci sledovat a optimalizovat kampaně na konverze, vytvářet vlastní publika pro remarketing, nebo lépe měřit výkon kampaní. Pokud máte na vašem webu implementovaný Google Tag Manager, je vložení kódu pomocí tohoto nástroje nejjednodušší cestou, popřípadě je možné vložení přímo do kódu webu s pomocí programátora. Veškeré instrukce najdete zde: https://help.pinterest.com/en/business/article/install-the-pinterest-tag

Nyní, po ujasnění cílů cílů a nastavení Pinterest Tagu je třeba provést následující kroky…

Přesouváme se k důležité části v rámci nastavení kampaní, kterou je cílení. V první řadě je možné cílit reklamy na vaše návštěvníky webu, a to právě díky Pinterest Tagu, ale především můžete oslovit nové, potencionální klienty.

Cílit můžete na zájmy uživatelů nebo vybrat minimálně 25 klíčových slov a zvýšit počet zobrazení reklamy ve výsledcích vyhledávání a souvisejících pinech. 
Samozřejmostí jsou demografické údaje, pohlaví, věkové skupiny, případné cílení na lokality podle regionů (Olomouc, Pardubice atd..) nebo PSČ, jazyku nebo zařízení. Detailnější cílení, jak jsme zvyklí u reklam na Facebooku, zde není možné.
V rámci umístění doporučujeme ve většině případů použít možnost vše, nicméně, ne pro všechny firmy je automatické umístění vhodné. Je tedy na vás, zda se rozhodnete otestovat konkrétní umístění, nebo zvolíte možnost vše.

Poté určíte rozpočet kampaně. Nyní se posouváme k další důležité části, která bude zajímat především uživatele, kteří právě Pin (reklama, která se bude uživatelům zobrazovat) uvidí. 
Pokud již máte svůj profil a chcete využít daný pin na vaší nástěnce, tak to není problém a  zvolíte hned první možnost „vybrat pin“, pokud ale chcete reklamu teprve vytvořit, využijete další varianty „Vytvořit pin nebo Vytvořit nápadový pin“. Každá z těchto dvou možností je odlišná. Více ke specifikacím si můžete nastudovat zde - https://help.pinterest.com/cs/business/article/pinterest-product-specs

Po těchto výše zmíněných krocích stačí kliknout na červené tlačítko PUBLIKOVAT a dále pak sledovat vývoj kampaně, vyhodnocovat ji a optimalizovat. Možností je samozřejmě ještě mnohem mnohem více. V dnešním článku jsme Vám představili pouze základ, na kterém je možné stavět. 

Celý proces, který jsme v krátkosti popsali výše, je téměř totožný i v případě, že se rozhodnete optimalizovat kampaně na návštěvnost. U konverzí (https://help.pinterest.com/cs/business/article/conversions-campaigns) je potřeba doplnit potřebné události do Pinterest Tag a v rámci katalogového prodeje (https://help.pinterest.com/cs/business/article/shopping-ads) nahrát feed dle specifikací. Ke vše potřebným informacím se můžeme proklikat v rámci nápovědy.

Kampaně běží. Sledujte jejich vývoj, vyhodnocujte, optimalizujte…

Pinterest jako další marketingový kanál přináší velký potenciál zejména v tom, že zde zatím není tak velká konkurence jako například na Facebooku. Z našeho pohledu tedy rozhodně stojí za to, otestovat si, zda právě tato platforma může zapadnout do vašeho marketingového mixu. 

Díky menší konkurenci můžete očekávat také nižší cenu za proklik. Při správném nastavení kampaně můžete dosáhnout vyšších hodnot CTR (1 - 5 %). Navíc, v níže uvedeném příkladu vidíte, že průměrná doba na stránce v rámci našeho testu byla 1 minutu a 39 sekund, což už jsou velmi relevantní návštěvy. 

 

Data z Google analytics ukazující výkon reklamy. Zobrazení stránek 570. Čas strávený na stránce 1 minuta 39 sekund

 

Vše se odvíjí od vašeho stanoveného cíle Ať už je vaším cílem podpora návštěvnosti webu, budování povědomí o značce nebo nákup, je velmi důležité, určit si konkrétní cíl ještě před vytvořením kampaně. Jakmile reklamy spustíte, testujte a analyzujte! 

Nyní, když už víte základy, můžete se pustit do nastavování první kampaně. Pinterest má navíc perfektní nápovědu, kde najdete vše, co potřebujete vědět - https://help.pinterest.com/cs 
 

Martin Štěrba

Všechna práva vyhrazena © 2023 WeLove Media s.r.o.