Slovníček pojmů z online marketingu

zpět na blog

Svět online marketingu zahrnuje nepřeberné množství marketingových pojmů. Abyste lépe rozuměli tomu, o jakých metrikách, postupech a systémech s vámi mluvíme, připravili jsme pro vás základní slovníček marketingových pojmů, na které se nás nejčastěji ptáte.

 

BANNEROVÁ REKLAMA

Bannerová reklama je formou placené inzerce, kdy jsou cílovému publiku zobrazovány bannery. Tuto formu reklamy je dnes možné nasadit v mnoha systémech, jako jsou například Google Ads (původně Google AdWords), Adform, Facebook nebo Sklik.

PPC REKLAMA

Typ online reklamy, kdy inzerent neplatí za zobrazení reklamy, ale za proklik na web. Nejznámějšími systémy pro správu PPC reklam v ČR jsou Google Ads a Sklik.

RTB

Real time bidding je způsob nákupu impresí display display reklam formou aukce v reálném čase.

DSP

DSP je zkratkou pro Demand Side Platform. Jedná se o systém, který inzerentům slouží k plánování a správě online kampaní.

SSP

SSP je zkratkou pro Supply Side Platform. Tato platforma slouží jako systém nabídky reklamních prostor pro publishery.

IMPRESE

Pojmem imprese je označován počet zobrazení banneru.

KLIKNUTÍ

Počet kliknutí na reklamu.

CTR

CTR je poměrem mezi kliknutím na reklamu a impresemi (počtem zobrazení reklamy).

CPC

Cena za kliknutí.

KONVERZE

Počet dosažených cílů. Pomocí této metriky můžeme měřit například přihlášení k odběru newsletteru, vyplnění formuláře, objednávky, vložení zboží do košíku atd.

KONVERZNÍ POMĚR

Konverzní poměr udává, kolik % uživatelů, kteří klikli na reklamu, provedli konverzi.

Martina Le Veneur

Konzultant

Všechna práva vyhrazena © 2023 WeLove Media s.r.o.