Slovníček pojmů z online marketingu
Svět online marketingu zahrnuje nepřeberné množství marketingových pojmů. Abyste lépe rozuměli tomu, o jakých metrikách, postupech a systémech s vámi mluvíme, připravili jsme pro vás základní slovníček marketingových pojmů, na které se nás nejčastěji ptáte.
BANNEROVÁ REKLAMA
Bannerová reklama je formou placené inzerce, kdy jsou cílovému publiku zobrazovány bannery. Tuto formu reklamy je dnes možné nasadit v mnoha systémech, jako jsou například Google Ads (původně Google AdWords), Adform, Facebook nebo Sklik.
PPC REKLAMA
Typ online reklamy, kdy inzerent neplatí za zobrazení reklamy, ale za proklik na web. Nejznámějšími systémy pro správu PPC reklam v ČR jsou Google Ads a Sklik.
RTB
Real time bidding je způsob nákupu impresí display display reklam formou aukce v reálném čase.
DSP
DSP je zkratkou pro Demand Side Platform. Jedná se o systém, který inzerentům slouží k plánování a správě online kampaní.
SSP
SSP je zkratkou pro Supply Side Platform. Tato platforma slouží jako systém nabídky reklamních prostor pro publishery.
IMPRESE
Pojmem imprese je označován počet zobrazení banneru.
KLIKNUTÍ
Počet kliknutí na reklamu.
CTR
CTR je poměrem mezi kliknutím na reklamu a impresemi (počtem zobrazení reklamy).
CPC
Cena za kliknutí.
KONVERZE
Počet dosažených cílů. Pomocí této metriky můžeme měřit například přihlášení k odběru newsletteru, vyplnění formuláře, objednávky, vložení zboží do košíku atd.
KONVERZNÍ POMĚR
Konverzní poměr udává, kolik % uživatelů, kteří klikli na reklamu, provedli konverzi.