Změny na Facebooku v kostce

zpět na blog

V roce 2021 prošel Facebook zásadními změnami, které mají vliv na výkon kampaní a sledování uživatelů pro účely marketingu a analytiky. V lednu 2022 navíc vstoupil v platnost nový zákon o elektronické komunikaci a s ním spojené změny v cookie liště.

Aktualizace iOS 14

První změna která přišla hned na jaře roku 2021 , byla aktualizace operačního systému IOS 14. Apple se rozhodl chránit soukromí svých zákazníků na internetu a všechny iOS aplikace se od této doby musí skrz pop-up okno povinně ptát, zda uživatel souhlasí s tím, že o něm budou sbírat data i na webech třetích stran. Tato změna byla velkým zásahem do fungování reklam na Facebooku. Facebook totiž pracuje s daty, která získává nasazením pixelu na web, díky němuž sleduje chování uživatelů na webu v reálném čase.

Facebook ochrana soukromí iOS 14

Jedná se o 17 % uživatelů Applu v České republice a 13 % na Slovensku. Změna není tak drastická jako v USA, nicméně na vyhodnocování reklam a cílení uživatelů měla tato změna zásadní vliv i u nás.

Facebook se na všechny změny v průběhu času připravil.

Změna se týkala všech inzerentů, kteří používají k získávání dat Facebook pixel a mají spuštěné konverzní kampaně. 
Velkou novinkou je, že pro každou doménu je nyní možné optimalizovat kampaně pouze na osm konverzních událostí, do limitu s nepočítají Zobrazení cílové stránky (Landing Page Views).

Ještě jste na tyto změny nereagovali? Níže uvádíme krátký výčet kroků, které Vám pomohou zlepšit výkon Vašich kampaní.

Změny v zobrazování výsledků.

Skončil reporting v reálném čase. Než se data z iOS 14 objeví ve správci reklam, mohou mít až 3denní zpoždění. Došlo tedy ke změně měření konverzí. Facebook nyní využívá nového atribučního modelu (7 dní po kliknutí místo původních 28).

Nový zákon o cookie liště

Díky novému zákonu o cookie liště je nově nutné, aby uživatel udělil aktivní souhlas. V opačném případě o něm nesmí být sbírána žádná data, kromě nezbytně nutných. 

V souvislosti s cookie lištou doporučujeme nastavit Conversion API, aby měření bylo co nejpřesnější a docházelo k minimální ztrátě dat. 

Bez nastavení Conversion API jsou události měřené z prohlížeče. Po nastavení Conversion API budou události měřené z Vašeho serveru, Hlavní změnou, které tímto nastavením dosáhnete, bude vyšší kvalita párování událostí. Získáte tedy přesnější data, se kterými budete moci dále pracovat ve Vašich kampaních. 

Conversion API se vyplatí v případě, že máte spuštěné konverzní kampaně s cílem přivést co největší množství konverzí – nákupů. Dané nastavení je samozřejmě možné i u klasických “klikacích kampaní”, zda se z důvodu pracnosti toto nastavení vyplatí. 

Vše co potřebujete vědět o Conversion API:
https://www.facebook.com/business/help/1295064530841207?id=818859032317965
https://www.facebook.com/business/help/2041148702652965?id=818859032317965
 

Facebook Conversion-api

https://www.facebook.com/business/help/308855623839366?id=818859032317965

Omezení cílení u reklam s nabídkami bydlení, zaměstnání a úvěrů

Kampaně, které propagují nabídku bydlení, zaměstnání či úvěru, je nově nutné zařadit do speciální kategorie. V opačném případě Facebook Vaše reklamy zamítne. U těchto témat je zároveň nově omezeno cílení. Již není možné cílit na určité věkové skupiny či pohlaví, není možné ani zvolit cílení dle PSČ. 

Taktéž se omezilo cílení na děti a mladistvé. 

Facebook má v plánu i nadále cílení omezovat a některé cílové skupiny budou zcela smazány. Upozornění ohledně omezování cílení si můžete všimnout přímo v šedém pruhu, který se zobrazuje v rámci Business Manageru.

Všechny výše zmíněné kroky máme v malíčku. 
V případě, že si nevíte rady, neváhejte se na nás obrátit. Rádi Vám pomůžeme.

Martin Štěrba

Všechna práva vyhrazena © Programmatic Media s.r.o.